Dziś przedstawiamy Wam informacje na temat specyfikacji i ciekawostek na temat zawodu specjalist od content marketingu, zapraszamy do lektury!
- Analityczny Umysł ? Google Analytics, testy A/B, studia przypadku to tylko jedne z wielu zadań Content Marketingowca.
- Odrobina Geeka ? Optymalizacja stron internetowych (SEO), SEM oraz znajomość budowy stron internetowych są dla niego pestką.
- Wieczny poszukiwacz ? Ciągle szuka nowych rozwiązań, wymyśla nowe sposoby promocji contentu. Ma głowę pełną pomysłów.
- Szczodry filantrop ? Potrafi dzielić się wartościowym contentem za darmo. Chce, by to co tworzy było użyteczne dla odbiorcy.
- Lekkie pióro ? Potrafi tworzyć treść dla zróżnicowanych grup odbiorców. Jego content czyta się lekko i przyjemnie.
- Designerskie oko ? Współtworzy różnorodne wizualizacje. Potrafi wzbogacić treść odpowiednią grafiką.
- Długodystansowiec ? Wie, że sukces nie rodzi się w mgnieniu oka i jest gotowy na ciężką i długą drogę do celu.
- Kameleon ? Potrafi dostosować się do potrzeb zarówno pracodawcy, jak i określonej grupy odbiorców.
A Ty czujesz się długodystansowcem lub kameleonem?
15 zasad Content Marketingu
- Content jest ważniejszy niż oferta.
- Nie przesadzaj ze storytellingiem. Nie jesteś Waltem Disneyem.
- Twoje relacje z klientem nie kończą się wraz z dokonaniem przez niego zakupu.
- Nie przeszkadzaj odbiorcy, skup się na użyteczności.
- Marketing wewnętrzny zawsze ma większe znaczenie niż ten zewnętrzny.
- Konkurencja może skopiować wszystko oprócz Twojej marki. Wyróżnikiem jest sposób w jaki się komunikujesz z odbiorcą.
- Generowanie leadów to tylko niewielka część marketingu.
- Większość stron firmowych nie jest przystosowanych do odbiorcy.
- Ścieżka zakupowa klienta jest przewidywalna, tradycyjny sposób dokonywanie zakupów uległ zmianie.
- Najbardziej efektywni marketingowcy dokumentują swój plan i często do niego nawiązują.
- Content jest królem, a jego odpowiednia dystrybucja jest królową.
- Zapomnij o tym, czego o pisaniu nauczyłeś się w szkole.
- Klienci potrzebują Twojej pomocy. Bądź ich inspiracją!
- Nie bój się trochę oszukiwać.
- Nie spoczywaj na laurach.
Spośród przedstawionych prawd, najważniejsza wydaje się pierwsza ? Content jest ważniejszy niż oferta. Można ją nazwać zasadą przewodnią, ponieważ, jak podkreśla autorka prawd, większość odbiorców wchodzi na Twoją stronę internetową w celach poznawczych.
Zapewnij im treści, jakich szukają, zaś ofertę przełóż na dalszy plan. Jeśli znajdą na Twojej stronie interesujące ich treści ? wrócą, a może nawet zdecydują się wydać u Ciebie pieniądze.