Content marketing ? pytania, które warto sobie zadać

Określ, czy piszesz do odpowiedniej grupy docelowej

Czy artykuł / materiał filmowy / obraz został wykreowany z myślą o Twoim potencjalnym kliencie? Wielu posiadaczy blogów dopuszcza się błędu kreując treści odpowiednie dla ludzi po fachu,  branży, a nie do klientów, którzy zazwyczaj się mają pojęcia o języku fachowym.

Każdego dnia zapoznajesz się z wieloma branżowymi tekstami, które dla ciebie są jasne, czytelne i całkowicie zrozumiałe, ale niekoniecznie są takie dla osób, które interesują się Twoimi usługami.

Czy wiesz, kim jest odbiorca Twoich treści?

Kreujesz tematyczne artykuły dla swojego klienta, ale czy naprawdę wiesz z kim masz do czynienia, kto jest po drugiej stronie? Można by stwierdzić, że klientami w sklepie ze zdrową żywnością będą osoby, które starają się dbać o to, co kładą na talerz. To jednak niewystarczająca informacja ? zbyt ogólny zakres, należy szukać dalej.

Co jest największą zaletą tego konkretnego sklepu? Może ma w swojej ofercie produkty dla osób z cukrzycą? Odbiorcami będą wtedy osoby w praktycznie każdym wieku, mające problem z cukrzycą, lub bliskich którzy posiadają tego typu dolegliwość. Będą wyszukiwały takich treści jak np. dieta u cukrzyka, cukrzyca a żywienie, produkty dla osób cierpiących na cukrzycę i tym podobne.

Czy istnieją problemy Twoich odbiorców, które możesz im pomóc rozwiązać?

Odpowiednia treść zezwala Twoim klientom na wyszukanie odpowiedzi na zapytania, które są dla nich niejasne. Dawanie jasnych, nieskomplikowanych odpowiedzi na trudne pytania powoduje, że w głowach swoich klientów stajesz się fachowcem w danym zakresie.

Czy właściwie dobrałeś słowa-klucze?

Pomyśl, co byś wpisał w Google, gdybyś potrzebował informacji na temat z danego artykułu. Czy zostały użyte w tekście? Czy mają miejsce się w tytułach oraz w podtytułach? Jeśli tak jest, to Twój artykuł sięgnie do odpowiednich osób.

Czy szukałeś możliwości wśród teraźniejszych odbiorców?

Prześledź statystyki wyświetleń Twojej strony. Zanotuj, które z dotychczas publikowanych tekstów były najczęściej wyświetlane, które posiadają największą ilość linków i udostępnień w mediach społecznościowych. Patrzenie z perspektywy Twojego potencjalnego klienta będzie pomocne w  tworzeniu treści lepiej dopasowanych do ich zapotrzebowania.

A może by tak spytać czytelników?

  • O cochciałbyś poszerzyć swoją wiedzę?
  • Czy szukasz konkretnych informacji?
  • Czy lubisz oglądać materiały filmowe, obrazy, czy wolisz czytać?

Pozwól wypowiedzieć się swoim odbiorcom, a możesz dostać informacje, na które sam byś nie wpadł.

Możesz też wysłać ankietę poprzez pocztę e-mail, które będzie dotyczyć zakupu z ostatniego czasu czy wykonanej usługi ? klienci zapewne uszanują opcję dzielenia się z Tobą swoimi spostrzeżeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.