Content marketing ? co warto wiedzieć?

Content marketing – strategia, polegająca na przyciąganiu klienta za pomocą publikowania użytecznych i atrakcyjnych treści, które mają na celu wzbudzenie zainteresowania zarówno ogólnego, jak i bardziej konkretnego grona odbiorców. Ta gałąź marketingu opiera się na jednostronym przekazie reklamowym, nakierowanym na tworzenie stabilnych i długotrwałych relacji przez wytworzenie zaangażowania zarówno u osób tworzących treści reklamowe, jak i ich adresatów.

Do najbardziej popularnych postaci content marketingu można zakwalifikować:

  • przewodniki / poradniki
  • teksty sponsorowane
  • ebooki
  • publikacje eksperckie
  • materiały wideo
  • ikonografiki

Celem content marketingu jest powiększenie popularności marek oraz wykreowanie podwalin do budowania widoczności w wyszukiwarce Google, które propaduje dobry content. Poza tym, publikowanie oraz reklama popularnych i dobrych jakościowo tekstów powoduje, że odbiorcy w sposób oczywisty linkują właściwe treści, co ma bezpośredni wpływ na polepszenie wysokości pozycji  danej strony w wyszukiwarce.Content marketing ? dlaczego powinieneś się zainteresować?

Jeśli jesteś nadawcą?

Powinieneś się zainteresować zagadnieniem content marketingu, kiedy w jakikolwiek sposób w swojej aktywności / pracy masz styczność z marketingiem internetowym, to kwestią chwili jest, aż ujrzysz na ?własnym garnuszku? deficyt skuteczności form promocyjnych, których używasz. W przypadku własnej firmy odczujesz to na zarobkach, a w przypadku pracy jako marketer niemiłym skutkiem spadki działaności związanych z ruchem na www.

Jeśli jesteś odbiorcą?

Na podstawie badań użytkownicy internetu w dziesięciostopniowej skali swoją irytację reklamami szacują na 6-7. Umykające przed kursorem banery, które usilnie próbujemy zamknąć, reklamy uwstawiane w formie przerywnika tekstu i tym podobne – sprawiają, że zaczynamy się do nich przyzwyczajać i przestajemy je w ogóle zauważać. To jest najważniejszy powód, dla którego powinieneś zapoznać się pojęciem content marketingu.

Content marketing jako świetne źródło ruchów związanych z social media?

Odpowiednia treść, która została umieszczona na rozpoznawalnych portalach może okazać się fanatstycznym landing page?m dla naszych działań. Docenione przez użytkowników internetu źródło informacji może stać się świetnym medium virala. Co czywiste, w programach reklamy CPC ważna jest ilość kliknięć. Odpowiedni content potrafi ściągnąć internautów na stronę za przysłowiowy grosz. Za promocje, które powodują więcej kliknięć, zwykle płaci się mniej na przykład na YouTube, Facebooku, Google AdWords.

Umiejscawiając treść w nowej, samodzielnej lokalizacji, można także uzyskać pojawienie się kompletnie nowych użytkowników. Ponieważ trafiamy do grono docelowego, którego nie mogliśmy sięgnąć za pomocą reklam, można oczekiwać nadprogramowych konwersji ? docieramy bowiem do internautów o przyzwyczajeniach zróżnicowanych w porównaniu do statystycznego użytkownika naszego portalu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.