Content marketing ? co możesz zyskać?

Content marketing zezwala na pozyskanie trzy razy większej liczby leadów w zestawieniu do akcji opartych się na standardowym marketingu. Wg ContentStream klient, przed decyzją o zakupie konkretnego produktu, używa jedenastu różnych źródeł zezwalających  na otrzymanie informacji o danym towarze.

Za pomocą marketingu treści możliwa jest bardziej dynamiczna rozbudowa relacji z klientem przez wiadomości, których on właśnie szuka. Bardzo ważną zaletą jest kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz konotacji powiązanych z marką określonego towaru czy usługi. Wg statystyk, 82 procent odbiorców, po kontakcie z tematyką content marketingu, bardziej pozytywnie odbiera konkretną firmę.

Czego najczęściej używa się w dużych firmach i przedsiębiorstwach?

Działalności, które podejmują próby dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, często wykorzystują 3 warianty narzędzi marketingu treści. Są to:

–  publikacja treści na własnej stronie internetowej,

– wykonywanie akcji promocyjnych z wykorzystaniem portali społecznościowych,

–  tworzenie autorskich filmików wideo.

Udostępniane treści zazwyczaj dotyczą rad związanych z użytkowaniem towarów, ich naprawy, przechowywania. Za pośrednictwem materiałów filmowych firmy próbują pokazać możliwości i funkcjonalność towaru, zakres jego użytkowania, a także pozostałe cechy praktyczne, jak kształt czy rozmiar. Coraz większą popularnością cieszy się także kreowanie treści, które mogą mieć wpływ na przyzwyczajenia klienta i ewoluowanie dotychczasowego stylu życia. Na przykład firmy produkujące termoaktywne ubranie sportowe, często dodatkowe realizują blogi, za pośrednictwem których umieszczają rady związane ze zdrowym żywieniem czy opcje na dodatkowe spalanie kalorii.

 

Najczęściej używane narzędzia marketingu treści

Zależnie od rodzaju odbiorców, do jakiego określone przedsiębiorstwo chce sięgnąć, używa się zróżnicowanych technik przeznaczonych dla akcji podejmowanych z ramienia content marketingu. Chcąc w sposób efektywny trafić do odpowiedniego grona klientów, trzeba na etapie początkowym przeprowadzić analizę, jakimi właściwościami się ta zbiorowość wyróżnia, z jakich publikatorów korzysta, jakie są jej obiekty zainteresowań czy formy spędzania wolnego czasu. W kolejnym kroku można zdecydować się na jedno lub więcej narzędzi, z użyciem których odbędzie się transmisja treści.

Content marketing opiera się na zbliżonej zasadzie do marketingu wirusowego. Przez publikację odpowiednich materiałów, fachowcy od marketingu próbują skłonić odbiorców, aby korzystali z towarów knkretnej firmy, zatwierdzali jej ofertę za godną uwagi i zarekomendowali ją kolejnym znajomym. Im  bardziej wartościowe dla klienta treści, tym szansa na dalsze się ich rozlokowanie rośnie.

Warto wiedzieć!

Dużą rolę odgrywa forma udostępnianych treści, ale istotna jest też  treść sama w sobie i merytoryczna zawartość tego typu akcji. Oczywiście content marketing jest praktykowany także poza internetowym światem. Odpowiednie treści można dostarczyć odbiorcy za pomocą gazet, folderów czy materiałów ulotkowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.