Pop up store i jego historia

Czym jest pop up store i w jaki sposób działa? Gdzie można go spotkać i w jaki sposób wykorzystać? Jak to się właściwie zaczęło? ? Na te pytania znajdziemy odpowiedzi zgłębiając ideę pop up store i poznając jej historię.

Pierwszy pop up store powstał w roku 1997 w Los Angeles, czyli przeszło 20 lat temu. Jed Wexler wraz z Patrickiem Courrielche?m, stworzyli pierwszy na świecie tymczasowy sklep, którego nazwą było The Ritual Fashion and Music Expo.

Działalność tego sklepu trwała tylko jeden dzień. Podczas działania pierwszego pop up store, sprzedawano mało znane, kalifornijskie marki ubrań. Typ imprezy oraz sposób jej poprowadzenia zyskał duży rozgłos. Dwaj twórcy pierwszego pop up store, zaczęli współpracować  wielkimi markami na całym świecie. Znane są przypadki, gdzie tymczasowe sklepy były stworzone przez znanych projektantów, a uwagę przykuwała nie sama idea pop up store, a jego wygląd. Wszyscy kojarzymy niebieski sklep marki Adidas, który powstał na kształt pudełka do butów.

Dość oryginalnym pomysłem było stworzenie pop up store, 19 stóp pod powierzchnią wody. Podwodny sklep, który miał w asortymencie głównie sprzęt do nurkowania, był pierwszym takim sklepem na całym świecie. Połączenie idei pop up store, wykorzystanie miejsca i sprzętu, było pomysłem ,który szybko uzyskał duży rozgłos.

Obecnie, popularność pop up store jest tak ogromna, że w niektórych krajach stanowi ona większość zysków ze sprzedaży. W Wielkiej Brytanii, idea pop up store jest szczególnie znana i doceniana. Wzrost zysków ze sprzedaży jest z roku na rok coraz większy, tak samo jak liczba zatrudnianych osób w tym sektorze.

Pop up store, jest ideą znaną dziś na całym świecie. Wiele jest osób, które chętnie korzystają z oferty tymczasowych sklepów. Trwające od jednego dnia do trzech miesięcy sklepy, oferują asortyment najwyższej jakości , znanych projektantów. Różnicą w działaniu pop up store od zwykłego sklepu, są przede wszystkim niskie ceny. W sklepach tych można bowiem natrafić na przeceny sięgające nawet do 80%! Wiele jest marek, które z różnych powodów tworzą pop up store.

  • Przypomnienie o sobie i zwiększenie świadomości o danej marce,
  • Wypromowanie produktów danej marki i samej sieci sklepów,
  • Chęć zwiększenia liczby klientów i osób zainteresowanych daną marką,
  • Przybliżenie klientom oferty,
  • Wyprzedanie starych kolekcji po bardzo niskich cenach.

Producenci i właściciele wielkich firm i światowych marek, często organizują pop up store, by zwiększyć grono odbiorców. Najczęściej, idea takich sklepów kojarzona jest z odzieżą, jednak wiele jest rodzajów dóbr, które można sprzedawać w ten sposób.

Pop up store w Polsce

W Polsce, pop up store jest procesem znanym i wykorzystywanym stosunkowo od niedawna. Na świecie, możemy korzystać  z tej idei od 20 lat, jednak w Polsce metoda ta jest wykorzystywana od kilku lat. Obecnie jednak, można coraz częściej spotkać pop up store w większych miastach. Jako że technika pop up store jest wręcz genialna i większość firm ją wykorzystuje, producenci w Polsce również decydują się na zorganizowanie tymczasowych sklepów.

W Internecie, w galeriach handlowych lub w innych miejscach, ogłaszane jest powstanie pop up store w konkretnym miejscu i czasie.

Zawsze możemy zapoznać się bliżej z wydarzeniem o wiele wcześniej. Informacje dotyczą również tego, ile sklep będzie działał w konkretnym miejscu. W Polsce, znane pop up store są organizowane w centrach handlowych, w rynku miasta, przy ruchliwych ulicach, a w okresie wiosenno letnim, nawet na świeżym powietrzu. Pop up store w Polsce wciąż nabiera rozpędu – informuje agencja IMS SA. Właściciele sklepów i marek polskich, również chcą się wypromować w ten sposób. Dostępność towarów, dzięki sklepom pop up store, jest dość szeroka. Ubrania mają niskie ceny, często są to końcówki starych kolekcji lub unikatowe elementy marki. Warto zatem śledzić wydarzenia naszej ulubionej marki ? w Polsce coraz częściej możemy skorzystać z idei, jaką jest pop up store.


Zdjęcie: neatorama.com  ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.